”Am decis ca încă din prima zi de muncă a acestui an persoanele care beneficiază de ajutorul social să se alăture muncitorilor de la spații verzi și salubritate pentru a asigura curățenia orașului nostru. Din păcate, însă, o parte dintre cei care pot beneficia de acest venit minim garantat nu vor să înțeleagă că noi, cetățenii, avem și obligații pe lângă drepturile garantate de stat, una dintre obligațiile dânșilor fiind aceea de a presta câteva ore de muncă în folosul comunității. Conform legii, urmarea firească a acestei atitudini a fost sistarea plății venitului minim garantat încă din lunile noiembrie și decembrie ale anului trecut pentru 18 dintre dânșii” – a declarat Florin Nechifor, primarul municipiului Adjud.
În situația în care, într-un interval de 3 luni de la sistarea plății, persoana în cauză refuză să efectueze acțiunile sau lucrările de interes local, aceasta își pierde dreptul de a solicita venitului minim garantat timp de 12 luni.
Momentan, 70 de adjudeni care primesc ajutor social sunt apți de muncă și au de efectuat în această un total 1046 ore de muncă în folosul comunității.
Din cele 88 de dosare rămase în plată la Direcția de Asistență Socială Adjud, 43 de dosare au în componența lor persoane care, conform legii, nu sunt apte de muncă deoarece depășeșc vârsta standard de pensionare sau asigură creșterea și îngrijirea unui copil în vârstă de până la 7 ani.
Asistații social au obligația de a se prezenta pentru efectuarea orelor de acțiuni sau lucrări de interes local conform ,,Planului anual de acțiuni sau lucrări de interes local” aprobat de către Consiliul Local al Municipiului Adjud.
Plata ajutorului social se face din bugetul local, ci direct de către Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială din cadrul Ministerului Muncii și Protecției Sociale.