Spre finele anului 2018, legislația privind asociațiile de proprietari a fost schimbată, prin apariția Legii nr. 196/2018. Printre altele, această nouă lege a asociațiilor stabilea că persoanele fizice ce sunt atestate ca administratori de bloc vor putea să-și păstreze funcția numai dacă obțin un certificat de calificare profesională (dacă nu dețin deja un astfel de certificat). Termenul inițial stabilit de legislație pentru a conformare era 28 septembrie 2019. Totuși, menționează avocatnet, acest termen se va schimba curând, din moment ce Guvernul a adoptat marți un proiect de ordonanță ce prevede amânarea termenului entru obținerea unui certificat de calificare profesională până la 1 ianuarie 2021. După cum stabilește Legea nr. 196/2018, certificatul de calificare profesională reprezintă actul care dovedește calificarea profesională a persoanelor fizice pentru a fi administratori de bloc. În esență, pot fi atestate de primarul localității pentru a îndeplini ocupația de administrator de bloc doar persoanele care dețin un certificat de calificare. Anterior intrării în vigoare a actualei legi a asociațiilor, administratorii de bloc aveau o singură obligație, și anume să fie atestați de către primar, nu să dețină și un certificat de calificare profesională.
Administratorii de bloc au timp până în 2021, pentru a obține certificatul de calificare profesională
