Ce este și cum putem accesa Monitorul preţurilor produselor alimentare

Consiliul Concurenţei a lansat Monitorul preţurilor produselor alimentare, platforma online care permite consumatorilor să afle preţurile practicate de către principalii comercianţi cu amănuntul de produse alimentare şi care afişează informaţii despre aproximativ 30.000 de produse comercializate în peste 1.700 de magazine, informează News.ro.

Prin intermediul platformei, consumatorii pot identifica atât magazinele disponibile în zona în care se află, magazinele în care sunt disponibile produsele pe care doresc să le achiziţioneze, precum şi preţurile practicate de acestea. Astfel, consumatorii fac o alegere motivată între ofertele mai multor magazine, fapt ce contribuie la amplificarea concurenţei pe piaţa de retail alimentar. Până în acest moment, lanţurile de magazine care participă la proiect sunt Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora şi Auchan.

Monitorul preţurilor produselor alimentare reprezintă varianta actualizată a proiectului pilot, lansat în 2016, accesibil doar în regiunea Bucureşti-Ilfov, care afişa preţurile pentru 128 de produse (64 de categorii generice de produse, pentru fiecare dintre acestea erau disponibile două preţuri de produs individual: cel mai ieftin şi cel mai bine vândut).

Informații AICI