Firmele, obligate să facă sponsorizări, iar un procent să meargă către sportivi

Sursa foto:marketingweek.com
Sursa foto:marketingweek.com

Printr-o recentă propunere legislativă, mai mulți parlamentari vor modificarea Codului fiscal astfel încât firmele din România să fie obligate să sponsorizeze asociații, fundații și alte entități non-profit, precum și sectorul sportiv, anual. Scopul enunțat de inițiatori: sectorul sportiv nu poate să se bazeze (doar) pe fondurile publice, iar legislația actuală și facilitatea fiscală oferită celor care sponsorizează nu pare să fie suficientă pentru a împinge firmele cu venituri tot mai mari an de an să vireze ceva fonduri și în sprijinirea sportivilor din țara noastră.

Propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal al României va trebui trecută prin dezbatere și vot în fiecare dintre cele două Camere ale Parlamentului, iar, dacă va fi adoptată, va mai avea nevoie apoi și de semnătura șefului statului pentru a se aplica în practică, scrie avocatnet.ro. Cheltuielile cu sponsorizarea și/sau mecenat și cele privind bursele private vor deveni obligatorii pentru societățile comerciale care activează în România, potrivit propunerii, în limita a 30% din impozitul pe profit datorat. Similar, pentru impozitul plătit de microîntreprinderi pentru trimestrul în care au înregistrat cheltuielile cu sponsorizări și/sau mecenat și cu bursele private. Sumele care nu se scad vor fi reportate în următorii șapte ani consecutivi.

Un procent din valoarea sponsorizărilor trebuie să fie direcționat către ramurile sportive stabilite prin HG…/2019. Un procent din valoarea sponsorizărilor acordate sportului, vor fi alocate sportului școlar, pentru activitatea Asociațiilor Sportive Școlare, înființate conform legislației în vigoare“, se prevede în proiect atât la impozitul pe profit, cât și la cel pe veniturile microîntreprinderilor. Actualmente, sponsorizările și actele de mecenat sau sprijinirea acordării de burse nu sunt obligatoriu de efectuat de către nicio societate comercială privată. Cele care o fac sunt atrase să facă acest lucru de regimul fiscal al acestor sponsorizări – ele se scad din impozitul care s-ar fi dus oricum la stat, în mod limitativ însă și dacă entitățile către care fac sponsorizări și acte de mecenat sunt înscrise într-un registru special al Fiscului.

Limita actuală pentru deducerea cheltuielilor de acest fel din impozitul micro este de 20%. În acest caz, proiectul de la Senat va duce la creșterea acestei limite. La impozitul pe profit, limita în care pot fi scăzute cheltuielile acestea e alternativă (ori e cea de 20% din impozit, ori e 0,5% din cifra de afaceri, în funcție de care dintre aceste valori e mai mică). Și aici va fi, așadar, o creștere a cheltuielilor ce pot fi făcute în acest regim (ce vor fi făcute, mai exact, potrivit proiectului).

 Atenție! Propunerea legislativă NU se aplică momentan. Aceasta trebuie adoptată în Parlament, promulgată de președintele statului și publicată în Monitorul Oficial.

Știri despre: , , ,