Dezvoltarea unor abilități media care îi vor ajuta pe tineri să distingă “fake news-urile” de știrile reale trebuie făcută încă din gimnaziu, susțin inițiatorii unui proiect de lege care prevede introducerea unei noi discipline curriculare, “Educație și cultură media”. Parlamentarii susțin că elevii vor învăța, astfel, să înțeleagă mediile pe care le pot accesa pentru a se informa corect, să identifice eventuale manipulări și să își formeze un mecanism critic și analitic cu privire la recepționarea știrilor.
Disciplina “Educație și cultură media” va fi obligatorie, cu noțiuni de bază în clasa a VI-a, o oră pe săptămână și noțiuni mai aprofundate în clasa a IX-a, tot o oră pe săptămână. Potrivit propunerii legislative, ministerul educației va pregăti un plan-cadru prin care să asigure, în fiecare an, cursuri de pregătire pentru profesorii din unitățile de învățământ gimnazial și liceal care predau ore de istorie, română, cultură civică sau filosofie, pentru a preda această nouă disciplină. De asemenea, pot ține aceste ore și absolvenții facultăților din domeniul comunicării și mass-media, care au urmat modulul psiho-pedagogic.