Ca urmare a apariției în spațiul public a unor discuții despre taxa specială de iluminat public stradal, considerăm că este necesar ca cetățenii să fie informați corect despre acest subiect.
Primăria Municipiului Focșani aplică taxa de iluminat public în urma controalelor efectuate de Camera de Conturi Vrancea. Inspectorii acestei instituții, prin actele de control, au solicitat stabilirea unei taxe speciale prin care să fie asigurată finanțarea serviciului de iluminat public, așa cum prevede Legea 230 din 2006, a serviciului de iluminat public. Este o solicitare care se regăsește la nivelul tuturor localităților din Vrancea care nu au introdus, încă, această taxă specială.
În Municipiul Focșani această taxă trebuie plătită de către persoanele și agenții economici care dețin în proprietate imobile pe raza orașului dar și de către chiriașii locuințelor din fondul locativ de stat și locuințelor ANL.
Taxa se stabilește pentru fiecare gospodărie, indiferent de numărul membrilor acesteia. Taxa este calculată cu un coeficient de 0,03% aplicat la valoarea de impozitare a imobilului deținut în proprietate.
În situația în care imobilul este împărțit pe cote de proprietate, taxa este împărțită conform cotelor aferente fiecărui proprietar. De exemplu, în cazul unui apartament deținut în coproprietate de doi soți, taxa va fi împărțită la doi și sumele se vor regăsi la rolul fiecărui soț.
În cazul locuințelor ANL și a celor din fondul locativ de stat, această taxă a fost stabilită la o valoare unică de 204 lei anual pentru toți chiriașii din imobil.
Banii încasați prin această taxă pot fi utilizați numai pentru funcționarea serviciului de iluminat public.
Ca urmare a introducerii taxei speciale, sumele din bugetul local care erau destinate iluminatului public vor putea fi redirecționate pentru finanțarea altor investiții de care au nevoie cetățenii Municipiului Focșani, precum reparații și modernizări de străzi.
Cristi Misăilă, primarul municipiului Focșani