Resistematizarea traficului în municipiul Focșani

Într-un oraș în care există o mașină la fiecare doi focșăneni, în care numărul mașinilor înmatriculate crește cu 1.000 în fiecare an, în care 1.100 de părinți din alte localități își aduc copiii la școlile din Focșani și în care s-au construit 500 de case în cartiere noi, Uniunea Europeană ne-a oferit posibilitatea să implementăm un proiect de resistematizare a infrastructurii rutiere care va eficientiza modul în care șoferii vor circula pe arterele principale! Resistematizarea traficului reprezintă, fără doar și poate, o reformă în domeniu care are darul de a scoate din zona de confort mulți șoferi! Toate studiile au arătat că această resistematizare este singura soluție de a fluidiza traficul într-un oraș gândit în anii 1970, adică acum mai bine de 50 ani! Scopul proiectului este, pe lângă acela de a fluidiza circulația, și de a oferi soluții alternative celor care doresc să călătorească cu autobuzul, cu bicicleta sau pur și simplu să meargă pe jos prin oraș. După reconfigurarea bulevardelor și străzilor realizată de regimul comunist în anii `70, resistematizarea traficului urban este cel mai amplu proiect de modernizarea a infrastructurii realizat în Focșani. Era un proiect necesar și obligatoriu, ca urmare a faptului că numărul de autoturisme care circulă pe străzile Focșaniului este cel puțin de câteva ori mai mare decât traficul gândit în anii ‘70. După ce lucrările vor fi gata se vor vedea și beneficiile directe ale resistematizării. Vom avea două sensuri unice de la Sud spre Obor începând de la intersecția Comcereal pe B-dul Unirii continuând pe Str. Independenței (dus); de la nord spre sud de la intersecția Elena Doamna pe Str. Cuza Vodă continuând pe Strada Bucegi, până la intersecția cu Str. 1 Decembrie (întors); Toate cele 30 de intersecții de pe aceste sensuri unice vor fi semaforizate inteligent cu camere de supraveghere video! Lipsa semaforizării este principalul factor care generează haos în trafic. Când sensurile unice vor fi finalizate, un sistem inteligent de monitorizare va analiza traficul și va prioritiza verdele în funcție de aglomerație. Pe lângă cele două sensuri unice și intersecțiile semaforizate, resistematizarea infrastructurii rutiere înseamnă modernizarea sistemului de iluminat public pe bulevardele București, Unirii și Independenței dar și pe străzile 1 Decembrie, Cuza Vodă, Bucegi, Odobești, Bicaz, Bîrsei, Longinescu, Mărășești, Brăilei, Vâlcele și pe Șoseaua de Centură care, în premieră, este iluminată! În total am montat 1.100 de stâlpi de iluminat cu lămpi pe LED și am demontat 703 stâlpi și firele de pe aceștia. Pe toate străzile incluse în sistemul de resistematizare, dar și pe cele incluse în proiectul ”Bike sharing” s-au construit piste de bicicletă. În total, în Municipiul Focșani au fost realizați 22 kilometri de piste de bicicletă! Vom lega pista de bicicletă de pe str. Cuza Vodă cu cea care duce la Crângul Petrești. Totodată vom construi trotuare și o pistă de bicicletă și pe Centura Focșaniului! Pe lângă cei 22 kilometri de piste de bicicletă, am pus la dispoziția focșănenilor și 300 de biciclete pe care aceștia le pot închiria din 30 de locuri diferite. Și, pentru a crea alternative de transport mai rapid, am creat pe sensurile unice benzi dedicate pentru transportul în comun și taximetre. Astfel de benzi de circulație sunt peste tot în orașele cu trafic intens și peste tot dau rezultate.