Dosarele persoanelor cu dizabilități vor putea fi înregistrate și urmărite online printr-o platformă națională centralizată. Executivul a aprobat alocarea a peste 45 milioane de lei pentru implementarea Sistemul Național de Management privind Dizabilitatea (SNMD), în vederea realizării unei platforme care să gestioneze dosarele tuturor persoanelor cu dizabilități. Prin intermediul acestui sistem, cetățenii vor putea transmite solicitări către instituțiile cu atribuții în domeniu, online, fără a mai fi necesară prezența fizică la sediul acestora.
De asemenea, va fi creată o evidență clară a situației persoanelor adulte cu dizabilități, a centrelor rezidențiale și nerezidențiale, precum și a asistenților personali și a însoțitorilor persoanelor cu dizabilități. Totodată, insituțiile cu atribuții în domeniu vor avea acces mult mai rapid la informațiile de la nivelul Direcțiilor Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului, pentru creșterea calității actului de protecție socială. Proiectul va fi implementat la nivelul celor 41 de DGASPC-uri județene, 6 DGASPC-uri ale sectoarelor Bucureștiului și la nivelul Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități (ANPD). Nodul central se va instala la STS și va fi administrat de ANPD. Perioada de implementare a proiectului este de 24 de luni.