Două directive care consolidează drepturile consumatorilor de a primi despăgubiri atunci când le-au fost vândute produse defecte și armonizează legile statelor membre pentru a crea condiții de concurență echitabile pentru furnizorii din întreaga Uniune Europeană, au fost adoptate recent de Parlamentul European, potrivit unui comunicat. Regulile privind contractele de furnizare de conținut digital răspund nevoii provenite din apariția noilor tehnologii. În multe state membre nu există norme explicite privind vânzarea de conținut digital, cum ar fi aplicațiile, muzice sau jocurile, de aceea consumatorii se pot afla într-o situație dificilă în momentul în care ceva nu este în regulă cu produsele digitale achiziționate. Noile norme vor acoperi contractele digitale, atât atunci când este vorba de un abonament (spre exemplu, la un serviciu de transmisie de muzică) cât și o achiziție unică (cum ar fi un joc pe smartphone). Consumatorul este protejat nu numai atunci când achită cu bani, dar și în cazul în care acesta „plătește“ prin acordarea datelor cu caracter personal, cum este cazul rețelelor sociale. Consumatorul va avea dreptul la o reducere de preț sau rambursare timp de 14 zile dacă problema nu este fixată într-un termen rezonabil.